"מסמך הח"כים"; אדלשטיין נפגש עם מפכ"ל המשטרה אלשיך

    מפכ״ל המשטרה הסביר לאדלשטיין את הרקע להכנת המסמך. לדבריו, בניגוד לפרסום, המסמך מהווה רק תהליך בקרה פנימי של ראש אח"מ שנועד לוודא שכל מה שראוי היה לעבור לעיון היועמ"ש ופרקליט המדינה, אכן עבר לעיונם
    אבי יעקב 1 Comment on "מסמך הח"כים"; אדלשטיין נפגש עם מפכ"ל המשטרה אלשיך

    על רקע הדלפת המסמך המעיד כי קיימים חשדות פליליים כנגד עשרות ח"כים, נועד יו"ר הכנסת אדלשטיין עם מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך • "מטיל עננה על כל חברי הכנסת ויוצר תחושה בציבור כאילו יש עשרות ח"כים חשודים"

    צילום: דובר הכנסת
    מפכ״ל המשטרה הסביר לאדלשטיין את הרקע להכנת המסמך. לדבריו, בניגוד לפרסום, המסמך מהווה רק תהליך בקרה פנימי של ראש אח"מ שנועד לוודא שכל מה שראוי היה לעבור לעיון היועמ"ש ופרקליט המדינה, אכן עבר לעיונם
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    מפכ״ל המשטרה הגיע היום ללשכת יו"ר הכנסת על מנת להבהיר את הפרסומים אודות מסמך המרכז חשדות כנגד חברי כנסת. בפגישה נכחו גם ראש אח"מ, ניצב מני יצחקי ואיל ינון, היועץ המשפטי של הכנסת.

    הרקע לפגישתם היה פרסום המסמך בכלי תקשורת על פיו, כנגד 21 ח"כים ישנם מידעים פלילים. מפכ"ל המשטרה סקר את תהליכי העבודה המחייבים את משטרת ישראל, בהתייחס לחקירות של חברי כנסת ושרים, תהליכים הדוקים מאוד, אשר בראשם איסור מוחלט ליזום איסוף מידע על נבחרי ציבור וכן מחויבות לדווח לפרקליט המדינה וליועץ המשפטי לממשלה על כל מידע מהותי המתקבל במשטרה ולקבל הנחיות מדויקות כיצד לפעול.

    מפכ״ל המשטרה הסביר לאדלשטיין את הרקע להכנת המסמך. לדבריו, בניגוד לפרסום, המסמך מהווה רק תהליך בקרה פנימי של ראש אח"מ שנועד לוודא שכל מה שראוי היה לעבור לעיון היועמ"ש ופרקליט המדינה, אכן עבר לעיונם. זאת, על מנת שלא יווצרו תקלות של מידע שלא הגיע ליעדו ועלול לצוץ בעיתוי מאוחר יותר. במקביל, אלשיך הודיע כי תיבדק זהותו של מדליף המסמך, הדלפה שעוררה סערה במערכת הפוליטית.

    אדלשטיין אמר לאלשיך במהלך הפגישה והבהיר כי על נושא זה חלה רגישות רבה וההדלפה בעייתית, "לכאורה הוא מטיל עננה על כל חברי הכנסת ויוצר תחושה בציבור כאילו יש עשרות חברי כנסת חשודים בעבירות פליליות".

    אדלשטיין הדגיש בפני המפכ"ל את החשיבות בהוצאת הבהרה רשמית ומסודרת בהקדם, לציבור ולחברי הכנסת, ביחס לרשימה משנת 2014, ולרלבנטיות שלה, ככל שיש רלבנטיות לעת הזו, כך שמצד אחד הציבור יוכל להיות סמוך ובטוח שהמשטרה מבצעת נאמנה את עבודתה וחוקרת חברי כנסת במקרים המתאימים, אך מצד שני חברי הכנסת יוכלו להיות בטוחים שהמשטרה אינה מחזיקה חומרים נגדם כדי "לשלוף" אותם לצורך פגיעה בפעילותם ובמועמדותם לתפקידים שונים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מזל טוב יולי אדלשטיין.